HASTA HAK VE SORUMLULUKLARI

HASTA HAKLARI

Hastalarımız, ziyaretçilerde dahil olmak üzere, tedavisiyle doğrudan ilgisi olmayan kişiler ile konuşmayı ya da bu kişileri görmeyi reddetme hakkına sahiptir. Hizmet aldıkları tüm noktalarda, görsel ve işitsel gizlilik sağlayacak ortamları isteme hakkına sahiptir. Hastalarımız kendilerine ait tıbbi bilgilerin gizliliğinin ölümden sonra bile korunması hakkına sahiptir. Bu bilgiler hastanın ya da varislerinin açık izni ya da mahkeme kararı doğrultusunda ilgili mercilere açıklanır. Tıbbi gereklilik olmadığı ve izin vermediği sürece, hangi gerekçeyle olursa olsun hastamız kendisine dair özel ve aile yaşamına ilişkin üçüncü kişilerle bilgi paylaşılmamasını isteme hakkına sahiptir.

Hastalarımız ve aileleri her zaman ve her türlü koşulda, bireysel itibarlarının korunduğu saygılı, nazik, şefkatli ve güler yüzlü bir ortamda hizmet alma hakkına sahiptir. Hastanemizde hiçbir çalışan, hastalarımızla tartışma hakkına sahip değildir. Hastalarımız, problemlerini hastanemiz ilkeleri ve var olan ülke yasaları doğrultusunda çözümleme hakkına sahiptir.

Herkesin sağlık kurumunda güvenlik içinde olma ve bunu isteme hakkı vardır.

Hastalarımız, tıbbi yasal zorunluluklar dışında, hastalığı, tedavisi, risk ve faydaları, alternatifleri ile karalara katılmak için bilgilendirilme hakkına sahiptir. Hastalarımız bu hakkı kullandığına dair onay verme hakkına sahiptir ve böylece onay doğrultusunda yapılacak rutin işlemleri de kabul etmiş sayılır. Hastalarımızın yasal temsilcisinin olmadığı, önerilen girişimin acil olduğu durumlarda onay olmaksızın da hekimin uygun görmesi durumunda tıbbi girişim yapılabilir.

Hastalarımız planlana tedaviyi reddetme hakkına sahiptir. Tedavinin reddedilmesi halinde olabilecekler hekim tarafından anlatılır ve anlaşıldığına dair yazılı belge alınır. Hastalarımızın tedaviyi belgeli olarak reddetmesi halinde hastanemiz ile ilişiği kesilir. Daha önce tedaviyi reddeden ancak tekrar hastanemize başvuran hastamız gerekli tıbbi bakım ve tedavisi alma hakkına sahiptir. Kurumumuzda görevli personel, hastanın önceki reddi konusunda serzeniş ve imada bulunmaz

Hastalarımız, şikayette bulunma, şikayetlerini gözden geçirilmesi ve sonuçtan haberdar edilme hakkına sahiptir. Hastalarımız, 6063 sayılı kanun gereğince ilgili meslek kuruluşları ve mahkemelere başvuru hakları saklı kalmak koşulu ile hastanemizin Hasta Hakları Birimine şikayetlerini bildirme hakkına sahiptir. Şikayetlerin hastanemiz içinde çözülmemesi halinde hastalarımız, sağlık kuruluşunun bulunduğu yerin en yüksek yerel idari amirine başvuruda bulunma hakkına sahiptir. Hastalarımız, hukuki hakları içinde, yargıya başvurma hakkına sahiptir.

HASTA SORUMLULUKLARI

Hastalarımız, bugüne kadar geçirilmiş tıbbi öykü, mevcut şikayetler, uygulanan tedaviler, kullanılan ilaçlar ve durumlarında ortaya çıkan değişiklikler konusunda doğru ve tam bilgi verme, yapılacak işlemlerle ilgili olarak kendilerinden beklenenleri doğru olarak anlayıp anlamadıklarını bildirmelidir

Hastalarımız, ilke olarak tedavisinden sorumlu hekimler, hemşireler ve ilgili sağlık personeli tarafından önerilen tedaviye onay verdikten sonra geliştirilen plana uymalıdır.

Hastalarımız, tedaviyi reddetmeleri ya da hekimlerin talimatlarına uymamaları halinde doğacak sonuçlardan sorumludur.

Bulaşıcı hastalık şüphesi ya da tanısı olan hastalarımız, yetkili hekimin çıkmasında sakınca olmadığını gösteren izni olmadıkça, taburcu olmayı talep etmemelidir. Bulaşıcı hastalık şüphesi ya da tanısı olan hastalarımızın tedavinin başında sağlık personelini bilgilendirmekten sorumludur.

Hastalarımız, bulundukları sağlık kurumunun kural ve uygulamalarını yerine getirmelidir. Belirlenen kural ve uygulamalara uyulmaması, yapılan uyarıların dinlenmemesi halinde, hastalarımız yetkili hekimin teklifi ve ilgili müdür onayı ile sağlık kuruluşundan çıkabilecekleri hususunda, sağlık kuruluşuna yatış aşamasında bilgilendirilmeli, bu kurala uyacakları yazılı olarak taahhüt etmeli ve imzalamalıdır.

Hastalarımız, ziyaretçilerini hastanemiz tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde kabul etmelidir

Hastalarımız, kusurlu kullanım sonucu veya kasıtlı olarak hastanemizin demirbaş veya sarf malzemelerine verdikleri zarar ve ziyanı tazmin etmek mükelleftir

Hastalarımız diğer hastalar ile hastane personelinin haklarına saygı göstermelidir; hastanemiz içinde hastaları tehlikeye atacak hal ve tavırlar ile rahatsızlık verici gürültü, duman ve ziyaretçi sayısının fazlalığı gibi durumlarda hastanemizin kurallarına uygun davranmakta sorumludur